Työnantajille
Vinkkejä vetovoima- ja rekrytointiviestintään
Haaga-Helian opiskelijat ovat tehneet MaRan jäsenyritysten avustamana työkalupakin yritysten vetovoima- ja rekrytointiviestintään.
Vetovoimaviestinnän työkalupakki (pdf)
MaRan koulutuspoliittiset asiantuntijan Katri Jakosuon kirjoitus Elintarvike ja Terveys-lehti 5/2023
Kilpailuetua työnhakijalähtöisellä rekrytoinnilla (pdf)
Työnantajan CV
Potentiaalisten työntekijöiden näkökulman ymmärtäminen rekrytoinnissa auttaa yrityksiä erottautumaan kilpailijoista ja tuo lisäarvoa.
Esimerkiksi rekrytointi-ilmoituksissa kannattaa kertoa millainen työnantaja yritys on ja millaisia arvoja se edustaa. Myös mahdollisuudet koulutukseen ja uralla etenemiseen kannattaa mainita. Lisäksi yrityksen kannattaa tuoda rohkeasti esiin erilaiset työsuhde-edut, kuten liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointipalvelut, laajennetut työterveyspalvelut sekä mahdolliset alennukset ja edut.
Yritys voi myös tehdä rekrytointitapahtumia varten myös oman CV:n. CV kertoo potentiaaliselle työnhakijalle oleelliset tiedot rekrytoivasta yrityksestä, joilla se voi erottautua myönteisellä tavalla kilpailijoista. Alla esimerkkejä Unica-ravintoloiden CV-materiaalista suomeksi ja englanniksi.
Unica Ravintolat – Unica yhdessä kaikille (pdf)
Unica Ravintolat – Unica yhdessä kaikille suosittelijoilla (pdf)
Unica Restaurants – Unica together for everyone (pdf)