Kotimaanmatkailu kasvaa hitaammin kuin kansainvälisten matkailijoiden Suomeen suuntautuva matkailu, muistuttaa työ- ja elinkeinoministeriö. Suosimalla kotimaista matkailua tuetaan yritystoimintaa ja työllisyyttä ja samalla koko maan kasvua. -Jos jokainen suomalainen tekee tänä vuonna yhden kotimaanmatkan lisää, kasvattaa se matkailun kokonaiskysyntää arviolta 800 miljoonaa euroa. Uusia työpaikkoja syntyisi sen myötä jopa 7 000, erityisesti nuorille, sanoo ministeri Lintilä. Työ- ja elinkeinoministeriö toivoo, että koko kansa paitsi levittää kampanjan videota sosiaalisessa mediassa, myös kertoo sanoin ja/tai kuvin, minne haluaisi Suomessa matkustaa. Kampanjaan voi osallistua aihetunnisteella #lomahaaste. Jotta haaste elää koko vuoden, tekee TEM yhteistyötä muun muassa matkabloggaajien kanssa. Matkailutoimijat ja alan yritykset voivat hyödyntää kampanjavideota omassa viestinnässään. Lue lisää TEM:n tiedotteesta.   Lisätiedot: Nina Vesterinen, TEM matkailun erityisasiantuntijapuh. 029 504 7013