Kahdeksatta kertaa käynnistyvä Vastuullinen kesäduuni -kampanja on vuosien mittaan haastanut työnantajia tarjoamaan positiivisia kesätyökokemuksia nuorille. Ensi kesän tavoitteena on tarjota yli 60 000 vastuullista kesätyöpaikkaa 14-29-vuotiaille. Kampanjassa työnantajat ovat sitoutuneet kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja todistus. Vastuullinen kesäduuni -logo on lupaus hyvästä kesätyökokemuksesta nuorelle. Samalla se viestii vastuullisuudesta sidosryhmillenne sekä asiakkaillenne. Kampanja tarjoaa tiiviin verkoston sekä käytännön työkaluja ja materiaaleja kesätyöprosessien kehittämiseen. "Hyvät kesätyökokemukset elävät pitkään ja kuuluvat kauas. Tekemällä hyvän vaikutelman tulevaisuuden työntekijöihin työnantaja lisää omaa ja edustamansa alan vetovoimaa", muistuttaa johtaja Liisa Tenhunen-Ruotsalainen Taloudellinen tiedotustoimisto TATista. "Hyvät kesätyökokemukset elävät pitkään ja kuuluvat kauas." Viime vuonna tehdyn tutkimuksen mukaan 91 prosenttia vastuullisissa kesätyöpaikoissa työskennelleistä nuorista haluaisi jatkaa samalla työnantajalla myös tulevaisuudessa. Tieto on arvokas myös työvoimapulasta kärsiville matkailu- ja ravintola-alan yrityksille. "Nuorten mielikuvat yritysten vastuullisuudesta luodaan jo aikaisessa vaiheessa. Kehitys kulkee selvästi oikeaan suuntaan, mutta parannettavaa yrityksillä edelleen löytyy", sanoo kampanjan projektipäällikkö Päivi Salminen-Kultanen. Tavoite: Matkailu- ja ravintola-alan yritysten määrä uudelle tasolle Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjassa on tällä hetkellä mukana jo lähes 400 työnantajaa. Matkailu- ja ravintola-alan yrityksiä näistä on vajaat 20. Tavoitteena on nostaa mukana olevien matkailu- ja ravintola-alan yritysten määrä uudelle tasolle. Osallistuminen kampanjaan on vaivatonta, nopeaa ja edullista. Osallistumismaksua vastaan saat useita etuja, muun muassa mahdollisuuden ilmoittaa veloituksetta kesätyöpaikat Oikotie-rekrytointisivustolla, oikeuden käyttää Vastuullinen kesäduuni -tunnuksia ja logoja, näkyvyyden kampanjasivustolla sekä työnantajille tuotetun tukimateriaalin käyttöösi. Kampanjan tiimoilta järjestetään myös tapahtumia ja seminaareja. Koska MaRa on yksi kampanjan toimialakumppaneista, jäsentemme osallistumismaksu on normaalia liittymishintaa edullisempi: alle 10 hengen yritykset 20 € + alv muut yritykset 200 € + alv (norm. isot yritykset 400 € + alv) Osallistuminen tapahtuu Vastuullinen kesäduuni -kampanjan sivustolla. Sivustolta näet myös jo mukana olevat yritykset. Osallistumisen hyötyjä: • Pääset kehittämään kesätyöprosesseja ja esimiestyötä tutkimustiedon, nuorten omien kesätyökokemusten pohjalta sekä työnantajien yhteisissä seminaareissa.• Saat käyttöösi Vastuullinen kesäduuni -logon sekä kampanjamateriaalit kuten flyerit, julisteet ja Esimiehen kesätyöoppaan. • Kampanja tarjoaa näkyvyyden kesaduuni.org-sivustolla ja somessa sekä mahdollisuuden ilmoittaa organisaatiosi kesätyöpaikat veloituksetta Oikotiellä ja kampanjasivustolla.• Pääset osallistumaan Vastuullisin kesäduuni 2018 -kilpailuun, jossa palkitaan parhaat kesätyönantajat!Tule vastuullisten kesätyönantajien kasvavaan joukkoon ja ilmoittaudu nyt kampanjaan osoitteessa www.kesaduuni.org/ilmoittaudu. Vastuullinen kesäduuni on Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Media Oy:n luotsaama kampanja, jonka yhtenä pääyhteistyökumppanina on EK. MaRa on yksi kampanjan toimialakumppaneista.