SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtajalle Harri Ojanperälle ja kuopiolaisen Hotelli IsoValkeisen yrittäjille Kirsi ja Mika Moisanderille on myönnetty kunniakrouvarin arvonimi. Arvonimi on tunnustus heidän suurista ansioistaan matkailu- ja ravintola-alan hyväksi. Kunniakrouvarin arvonimi on korkein tunnustus, minkä matkailu- ja ravintola-alalla toimiva henkilö voi saada. Moisanderit ja Ojanperä vastaanottivat arvonimen 4.11. MaRan liittokokouksessa Kuopiossa.

Harri Ojanperä on pitkän linjan matkailu- ja ravintolatoiminnan ammattilainen. Hänellä on kokemusta paitsi johtotehtävistä Suomen suurimmissa matkailu- ja ravintola-alan yrityksissä myös yrittäjänä toimimisesta. Ojanperän ura on kulkenut Sokoterian, Next Hotels Finlandin, Scandic Hotelsin, Lifestyle Hotelsin ja Klaus K-hotellin kautta SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtajaksi.

Ojanperä on MaRan hallituksen jäsen ja on toiminut lisäksi MaRan varapuheenjohtajana 2012–14 ja puheenjohtajana 2014–17. S-ryhmän organisaatiossa ja muissa organisaatioissa Ojanperällä on lukuisia hallituksen jäsenyyksiä.

Ojanperä on visionäärinen matkailu- ja ravintola-alan ammattilainen. Hänet tunnetaan vaativana, mutta tasapuolisena johtajana, joka on aina läsnä ja tavoitettavissa.

*

Kirsi ja Mika Moisander ovat tehneet pitkän ja monipuolisen uran hotelleissa ja hotelliravintoloissa eri puolilla Suomea.

Yhteisen yrittäjäuransa he aloittivat 2005 ryhtyessään Hotelli IsoValkeisen yrittäjiksi. Yrittäjäura ei ole ollut vain ruusuilla tanssimista. Kirsi ja Mika Moisander ovat luotsanneet yritystään läpi vaikeiden aikojen, investoineet siihen ja kehittäneet sitä. Heidän omistamansa hotelliyritys on tullut tutuksi matkailijoille, keikkatyötä tekeville, myyntialan ammattilaisille ja tanssin ystäville.

Mika Moisander on ollut aktiivinen myös järjestötehtävissä sekä valtakunnallisella että paikallisella tasolla. Hän toimi MaRan hallituksen jäsenenä 2010–14 ja MaRan varapuheenjohtajana 2015–17.

Kirsi ja Mika Moisander nauttivat suurta arvostusta Kuopion seudulla. Yrittäjäkollegoiden parissa heidät tunnetaan sitkeydestään ja uutteruudestaan.

Kunniakrouvarien veljeskunta on perustettu vuonna 1953. Tähän mennessä arvonimi on myönnetty 172 henkilölle. Kunniakrouvarin arvonimi on korkein tunnustus, minkä matkailu- ja ravintola-alalla toimiva henkilö voi saada. Kunniakrouvarin arvonimi voidaan myöntää matkailu- ja ravintola-alaa merkittävästi edistäneelle tai toimialalla tärkeää työtä tehneelle henkilölle. Arvonimeä myönnettäessä katsotaan eduksi, jos arvonimen saaja on toiminut matkailu- ja ravintola-alan luottamustehtävissä. Arvonimen myöntää MaRa ry:n työvaliokunta.

Lataa kuva tästä.

Lisätietoa: