Helsinki on jäänyt muiden Pohjoismaiden pääkaupunkien kasvuvauhdista matkailijoiden määrässä. Pääkaupunkimme on nostanut matkailualan yhdeksi kärkitoimialakseen. Toimialan yritykset ovat ottaneet kaupungin haasteen vastaan. Helsingissä on käynnissä kaikkien aikojen hotelli-investointien buumi. Pääkaupunkiseudulle on valmistunut ja valmistumassa kymmenkunta hotellia. Myös uusia ravintoloita on avattu ennätysvauhtia. Hotellit, ravintolat ja muut palvelualojen yritykset tarvitsevat lisää matkailijoita. Guggenheim olisi merkittävä lisä pääkaupunkiseudun museotarjontaan. Museo ei ole olemassa olevilta museoilta pois, vaan se täydentäisi museoiden kokonaistarjontaa pääkaupunkiseudulla. Helsinki muodostuisi entistä merkittävämmäksi museokaupungiksi. Guggenheimin etuna on, että se on kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu museobrändi. Se olisi pääkaupunkiseudun matkailumarkkinoinnin keihäänkärkenä kansainvälisillä markkinoilla. Museo ei ole pelkästään museo-, rakennus- eikä matkailu- ja ravintola-alan hanke. Museo luo positiivista kuvaa koko Suomesta. Museohankkeen kiinnostavuutta osoittaa sekin, että arkkitehtikilpailuun osallistui enemmän osanottajia kuin mihinkään muuhun kilpailuun maailmassa. Museo nostaisi Etelärannan viihtyisyyttä niin helsinkiläisille kuin matkailijoillekin. ”Helsingin kaupunginhallitus tekee tärkeän päätöksen ensi viikon kokouksessaan. Toivomme, että kaupunginhallitus tekisi muiden investointien, verotulojen ja työllisyyden kannalta positiivisen päätöksen. Elinkeinoelämä on osoittanut uskovansa hankkeeseen, kun se on kerännyt museohankkeelle 35 miljoonaa euroa”, toteavat MaRan toimitusjohtaja Timo Lappi ja Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Tarmo Pipatti. Lisätietoa: toimitusjohtaja Timo Lappi, Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry, 040 734 5549 toimitusjohtaja Tarmo Pipatti, Rakennusteollisuus RT ry,  040 506 5021   Guggenheim Helsinki: Helsinki tarvitsee kansainvälisesti tunnetun vetovoimatekijän from wwwMaRafi