Tänään käynnistyy EK:n Hyvä yritys -mainoskampanja. Syksyn aikana televisiossa, elokuvateattereissa, lehdissä, netissä ja somessa kerrotaan yritysten roolista suomalaisen hyvinvoinnin varmistajana.

Kampanjassa kerrotaan, että hyvillä yrityksillä ei ole harmaita päiviä. Suomalaisten tileille maksetut palkat ja yhteiseen kassaan tilitetyt verot luovat suomalaisten yhteistä hyvinvointia. Hyvät yritykset työllistävät yhteensä lähes 1,7 miljoonaa suomalaista eri sektoreille, kautta maan. Hyvät yritykset tekevät töitä viisaampien ratkaisujen ja kestävämmän Suomen puolesta esimerkiksi investoimalla tutkimukseen, kehitykseen ja innovointiin yhteensä yli 4 miljardia euroa vuodessa. Hyvät yritykset tekevät kilpailukykyisiä tuotteita ja palveluita, joilla saadaan elintärkeitä vientituloja Suomelle.

Kampanjassa lainataan tutuiksi tulleita mainoksia, kuten Saarioisen Äitien tekemä ruoka, Pauligin Taidolla ja tunteella, Fazerin Sanokaa Fazer, kun haluatte hyvää tai Nesteen Yhden pysähdyksen taktiikka, mutta uusilla sanoituksilla. Esimerkiksi äitien tekemä ruoka on muuttunut äitien tekemiksi työpaikoiksi. 

– Yritykset jäävät usein varjoon, kun puhutaan suomalaisesta hyvinvoinnista. Yrityksillä on kuitenkin ratkaiseva rooli hyvinvointiyhteiskunnassamme: ne rahoittavat sen. Yritykset työllistävät, maksavat erilaisia veroja ja tuovat vientituloja. Työnantajina yritykset mahdollistavat työntekijöiden veronmaksun. Ilman näitä tuloja yhteiskunta ei pysty ylläpitämään kaikille kuuluvaa hyvinvointia, EK:n viestintäjohtaja Nora Elers perustelee kampanjaa.

Osoitteessa ek.fi/hyvayritys voit tutustua lukuisien isojen ja pienten yritysten toimintaan.