Guggenheim -museon rakentaminen piristäisi usean taloudellisen selvityksen mukaan Helsingin matkailua. Se loisi Helsinkiin valovoimaisen matkakohteen. Museon vero- ja työllisyysvaikutukset ovat merkittävät. Myös MaRa ja sen jäsenyritykset ovat osoittaneet uskovansa museoon ja sijoittaneet museoon 2,8 miljoonaa euroa. MaRan osuus siitä on 500 000 euroa. On poikkeuksellista, että järjestö antaa rahaa ulkopuolisen hankkeen toteuttamiseksi. ”Museon toteuttamisesta on tehty kattavat ja syvälliset selvitykset, jotka osoittavat hankkeen olevan taloudellisesti järkevä. Se on merkittävä matkailullinen ja kulttuurinen hanke. Se luo myös positiivista Suomi-maakuvaa. Toivon, että Helsingin päättäjät tekisivät päätöksen, joka vahvistaa Helsingin vetovoimaisuutta muihin Pohjoismaiden pääkaupunkeihin nähden”, toteaa MaRan toimitusjohtaja Timo Lappi.   Liite: Helsinki tarvitsee kansainvälisesti tunnetun vetovoimatekijän Lisätietoja: toimitusjohtaja Timo Lappi, 040 734 5549