Riita koskee MaRan viime viikolla julistamaa, hiihtokeskuksia ja ohjelmapalveluyrityksiä koskevaa työsulkua. Työsulku sijoittuu ajalle 8.12.2017–18.12.2017, ja sen kesto on kaksi päivää. Sulku toteutetetaan yrityksissä eri päivinä. Työsulku julistettiin, jotta sovittelu osapuolten kesken saataisiin käynnistymään mahdollisimman pian. Tarkoituksena on varata valtakunnansovittelijalle aikaa työriidan ratkaisemiseksi ennen joulusesonkia. Joulusesonki on matkailukeskusten tärkein sesonki. MaRa ja PAM neuvottelivat hiihtokeskusten ja ohjelmapalveluyritysten uusista työehdoista lokakuun puolivälistä asti. MaRa tarjosi kummankin toimialan työntekijöille syntyneen yleisen linjan mukaiset palkkaratkaisut. PAM ilmoitti, että he haluavat enemmän. MaRa koki, etteivät osapuolet saavuta yhteisymmärrystä palkkaehdoista ilman valtakunnansovittelijan apua.MaRan tiedote 22.11.2017 Lisätietoa:toimitusjohtaja Timo Lappi, 040 734 5549