Kirjaudu MaRan jäsensivuille

Harmaa talous - Musta tulevaisuus -kampanja 2015 käynnistyy

12.10.2015 I HARMAA TALOUS

Kampanjassa tuodaan esiin petokset, lääkeväärennökset, netissä tapahtuvat huijaukset, yrityksiin kohdistuvat laskutuspetokset ja kuitintarjoamisvelvollisuus. MaRa muistuttaa kampanjassa, että kuitin vaatiminen on helpoin tapa huolehtia, että ostoksesta jää jälki yrityksen kassavirtaan. Lisäksi MaRa kertoo, mistä merkeistä tunnistaa harmaassa taloudessa toimivan ravintolan.

Noin 10 prosenttia ravintola-alan koko liikevaihdosta on harmaan talouden piirissä. Nämä yritykset eivät tilitä verotuloja valtiolle ja maksavat palkat pimeästi. Usein ne eivät myöskään noudata alan työehtosopimusta tai huolehti muista työnantajavelvoitteista ja viranomaismääräyksistä.

Kampanja näkyy ja kuuluu lukuisilla kaupallisilla radiokanavilla ja Ylen televisiokanavilla kolmen viikon ajan. Kampanjan kohderyhmänä on aikuisväestö.

Katso lisää: Harmaa talous – musta tulevaisuus -kampanjasivut
                  Tiedote: Harmaa talous on merkittävä ongelma ravintola-alalla

Yhteistyökumppanit

Fennia Hartwall Hartwa Trade Valio Saarioinen Accountor Metos Santa Maria Paulig Winpos Läntmannen Unibake